Seuratiedote 2/2021

26.4.2021

SEURATIEDOTE 2/2021

Edelleen eletään rajoitusten aikaa johtuen korona-pandemiasta. Talvikaudella piirimme alueella järjestettiin yli 60 pilkkikilpailua, joissa kilpailijoita oli yli tuhat! Tämä on osoitus siitä, että tarvetta kilpailuille on ja että ihmisiä näiden kilpailujen järjestämiseksi löytyy.Kiitoksia kaikille kilpailijoille, järjestäjille, yhteistyökumppaneille ja muille “tukihenkilöille. Toivottavasti korona-pandemia saataisiin kuriin ja pääsisimme palaamaan “normaaliin”. Kainuun tällä hetkellä voimassa olevia koronarajoituksia on ehdotettu jatkettavaksi2.5.2021 saakka. Kireitä avovesikaudelle 2021! Mikko

YLEISTÄ

Kainuun Vapaa-ajankalastajat ry:n kevätkokous pidettiin Iso-Ruuhijärven Kalamiestuvalla 14.4.2021. Kokouksessa hyväksyttiin 2020 toimintakertomus, 2020 tuloslaskelma, tase jatalouskertomus ja myönnettiin vastuuvapaus vuoden 2020 hallitukselle. Kokouksessa myös valittiin Tero Pulkkinen uudeksi sihteeriksi. Tero aloittaa tehtävät 1.5.2021. Määrättyihin toimihenkilötehtäviin on ollut erittäin vaikea saada henkilöitä, johtuen ajatuksista, että työkuorma on valtava. Tämän vuoksi on tehty tehtävänkuvaukset toimihenkilöille. Nämä tehtävänkuvaukset eivät ole täydelliset ja dokumenttia päivitetään tarvittaessa. Tehtävänkuvaus dokumentti on myös tämän seurakirjeen liitteenä. Lisäksi kokouksessa esiteltiin järjestettäväksemme saatujen 2023 SM-pilkin ja SM-kiiskipilkin kilpailualueet, jotka SVK:n kilpailujaosto on hyväksynyt.

KILPAILUT

Kainuun Vapaa-ajankalastajat ry järjestää kilpailujen kehittämisillan ke 26.5.2021 Iso-Ruuhijärven kalamiestuvalla klo 17.00. Kehittämisillassa käydään läpi tulevan kesän ja talven kilpailuja, ja luodaan jo katsetta vuoden 2023 SM-pilkkien järjestelyihin. Illan aikana on myös mahdollisuus kalastaa Iso-Ruuhijärvellä piirin tarjoamana. Kahvitarjoilu. Tervetuloa mukaan kehittämään ja ideoimaan tulevaa!

Vuoden 2021 kalastuskilpailut löytyvät entiseen tapaan piirin Vapaa-ajankalastajakalenteri2021 sivuilta sekä piirin nettisivustolta. Kainuun alueen kilpailuita varten on perustettu Whatsapp sivusto, jota ylläpitää Matti Kulju. WA-ryhmään voi liittyä lähettämällä Matille pyynnön. Seurat voivat tilata kilpailukortteja (3-osainen) veloituksetta piirin sihteeriltä. Kortteja on kuutta väriä ja koko A6.

NUORTEN JA KALAKUMMIEN TAPAHTUMIA

Piirin kerhoiltoja järjestetään perheille Kajaanissa, ohjaamo Nupassa sekä Kainuun erikuntien kouluilla sopimusten mukaan. Lisätietoja Matti Kuljulta sekä piirin nettisivuilta.

JÄSENETUJA

Neste/Tähtikoukku, Kontiomäki: antaa alennusta piirin seurojen jäsenille ovh hintaisistakalastustarvikkeista -10%. ( mainitse jäsenyys kassalla maksaessasi)

PKP-Tradingin, Vieremä: Piiri on tehnyt jälleen palkintojen ostosopimuksen PalkintoPKP:n kanssa vuosille 2021-2022. Piiri sekä jäsenseurat saavat tilatuista pokaaleista ja mitaleista ostoalennusta -20% ovh.hinnoista. (ks. mainos kalenterista s.87.)

Kainuun Sanomat ja Koti-Kajaani: seurapalstan ilmoituksista piiri sekä seurat saavat -30%:n alennuksen (ilmoituksissa käytetään piirin logoa).

Ks. muita jäsenetuja SVK:n nettisivuilta mm. kalastusmatkailu ym. os: www.vapaaajankalastaja.fi

KALASTUSLUPAMAKSU VUONNA 2021

Kalastohoitomaksulla voit kalastaa yhdellä vavalla koko maassa. Kalastonhoitomaksun keräämisestä vastaa Metsähallitus. Varojen käytöstä vastaa maa-jametsätalousministeriö. Kalastonhoitomaksun maksavat kaikki 18‒64-vuotiaat kalastajat. Maksua ei tarvitsesuorittaa, jos kalastaa pilkillä, mato-ongella tai ns. silakkalitkalla. Kalastonhoitomaksun voi hankkia joko koko vuodeksi 45 eurolla, seitsemäksi vuorokaudeksi 15 eurolla tai vuorokaudeksi 6 eurolla. Kalastonhoitomaksun voi maksaa osoitteessa www.eraluvat.fi , puhelinpalvelussa 020 692424, joka vastaa arkisin kello 9‒16 tai lähimmässä R-kioskissa. R-kioskilta ostettaessa hintaan lisätään toimitusmaksu 3 €. (ks.tietoja kalakalenterin s.22)

KALASTUSLUPIEN MYYNTIPAIKAT